Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

maandag 12 december 2016

19:30 - 23:00
Locatie

Raadzaal 0.26 (BEL-kantoor)

Voorzitter
P. Sprey
Toelichting

Opzet van de Raadsessie
De Raadsessie is een informerende en voor de raads- en burgerleden beeldvormende bijeenkomst , waar ook burgers en andere belanghebbenden kunnen inspreken.


Opzet van de Raad
Tijdens de raadsvergadering vindt nadere menings- en besluitvorming plaats.

Agendapunten

  1. A.1
    Opening vergadering Sessie
  2. A.2

  3. A.3

    Zij die het woord willen voeren kunnen zich daarvoor tot het begin van de vergadering aanmelden bij de griffier (j.debruijn@eemnes.nl).Niet kan worden ingesproken over:
    - besluiten waartegen bezwaar of beroep bij de rechter openstaat of heeft gestaan
    - benoemingen, keuzen, voordrachten of aanbevelingen van personen of
    - onderwerpen waarover een klacht volgens artikel 9:1 van de Algemene wet bestuursrecht is of kan worden ingediend.

  4. A.4

    Inhoud: De Sessie wordt voorgesteld de besluitenlijsten vast te stellen.

  5. A.5.2

  6. A.5.6

  7. A.6
    Rondvraag (feitelijke vragen)
  8. B.1
    Opening vergadering Raad
  9. B.2

  10. B.3

    Inhoud: De raad wordt voorgesteld de besluitenlijst vast te stellen

  11. B.4

    Zij die het woord willen voeren kunnen zich daarvoor tot het begin van de vergadering aanmelden bij de
    griffier j.debruijn@eemnes.nl). Niet kan worden ingesproken over:

    •    besluiten waartegen bezwaar of beroep bij de rechter openstaat of heeft gestaan
      
    • benoemingen, keuzen, voordrachten of aanbevelingen van personen of
    •    onderwerpen waarover een klacht volgens artikel 9:1 van de Algemene wet bestuursrecht is of kan worden ingediend
      
    • onderwerpen waarover een inspreekmogelijkheid in een Ronde of Sessie is geweest of nog zal  plaatsvinden
      
    • ingekomen stukken , mededelingen, verslagen en besluitenlijsten
      
  12. B.5

    Inhoud: Raadsleden kunnen mondeling vragen stellen aan het college. Het lid dat vragen wil stellen meldt dat tenminste 24 uur voor de vergadering via de griffier aan de voorzitter. Tijdens het vragen uur kunnen geen moties worden ingediend en worden geen interrupties toegelaten.


    12dec: Inmiddels is melding gedaan dat vragen worden gesteld over:

    • datalek bij de BELgemeenten
    • ontwikkelingen buurtbus
    • bezoek burgemeesters Commissaris der Koning dhr. Remkes
  13. B.6
    Onderwerpen uit de Sessie: 1) Wijziging GR RUD Utrecht - 2) Legesverordening 2017 - 3) Belastingverordeningen - 4) Financiƫle verordening ex art 212 Gemeentewet - 5) Dotatie reserve MIP
  14. B.8

    Inhoud: De raad wordt voorgesteld met betrekking tot de afwikkeling een besluit te nemen.
    Er zijn geen ingekomen stukken.