Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

Raadsessie & Raad Eemnes

maandag 15 februari 2016

19:30 - 23:00
Locatie

Raadzaal 0.26 (BEL-kantoor)

Voorzitter
M.F.B.G. Gebbink

Agendapunten

  1. A.1
    Opening vergadering SESSIE
  2. A.2

  3. A.3

    Zij die het woord willen voeren kunnen zich daarvoor tot het begin van de vergadering aanmelden bij de griffier (j.debruijn@eemnes.nl).Niet kan worden ingesproken over:
    - besluiten waartegen bezwaar of beroep bij de rechter openstaat of heeft gestaan
    - benoemingen, keuzen, voordrachten of aanbevelingen van personen of
    - onderwerpen waarover een klacht volgens artikel 9:1 van de Algemene wet bestuursrecht is of kan worden
    ingediend.

  4. A.4.1

    Bij de behandeling is een afvaardiging van de RKC aanwezig.
    Inhoud: De raad wordt voorgesteld van het Jaarplan kennis te nemen. Dit is tevens het contactmoment met de leden van de RKC.

  5. A.4.2

  6. A.4.3

  7. A.5

    Inhoud: De Sessie wordt voorgesteld de besluitenlijsten vast te stellen.

  8. A.6

    Vragen PvdA Sociaal Domein:

    1. In de Gooi en Eemlander stond enige weken geleden dat uit onderzoek is gebleken dat een vrij grote groep niet weet waar ze de ondersteuning moet zoeken. (Uitspraak Den Dunnen.)
      A. Uit welk onderzoek is dat gebleken?
      B. Kunnen de raadsleden dit rapport inzien?
      C. Hoe groot is die groep?
      D. Wat wordt er in concreto aan gedaan?
    2. Wat is stand van zaken met contracten voor thuisondersteuning en wordt in deze contracten rekening gehouden met de Code Verantwoordelijkheid Marktgedrag Thuisondersteuning? (Doel: correcte en marktconforme betaling en arbeidsvoorwaarden.)
  9. A.7
    Sluiting
  10. B.1
    Opening vergadering RAAD
  11. B.3

    Zij die het woord willen voeren kunnen zich daarvoor tot het begin van de vergadering aanmelden bij de
    griffier j.debruijn@eemnes.nl). Niet kan worden ingesproken over:

    •    besluiten waartegen bezwaar of beroep bij de rechter openstaat of heeft gestaan
      
    • benoemingen, keuzen, voordrachten of aanbevelingen van personen of
    •    onderwerpen waarover een klacht volgens artikel 9:1 van de Algemene wet bestuursrecht is of kan 
      worden ingediend
      
    • onderwerpen waarover een inspreekmogelijkheid iin een Ronde of Sessie is geweest of nog zal 
      plaatsvinden
      
    • ingekomen stukken , mededelingen, verslagen en besluitenlijsten
      
  12. B.4

    Inhoud: Raadsleden kunnen mondeling vragen stellen. Het lid dat vragen wil stellen meldt dat tenminste
    24 uur voor de vergadering via de griffier aan de voorzitter. Tijdens het vragen uur kunnen geen moties
    worden ingediend en worden geen interrupties toegelaten

  13. B.5
    Onderwerpen uit de Sessie:
  14. B.5.1
    Jaarplan Rekenkamercommissie 2016
  15. B.5.2
    Vaststelling 1e partiele herziening bestemmingsplan Kern Eemnes
  16. B.5.3
    Bestemmingsplan Woongebied Zuidpolder 1e herziening
  17. B.5.4
    Voorbereidingskrediet Huis van Eemnes
  18. B.5.5
    Zienswijze op Kadernota GGDrU 2017
  19. B.5.6
    Regionale samenwerkingsagenda (RSA) Gooi en Vechtstreek 2016-2018
  20. B.6

    Inhoud: De raad wordt voorgesteld te besluiten overeenkomstig hetgeen is voorgesteld

  21. B.7

    Inhoud: De raad wordt voorgesteld de besluitenlijst vast te stellen

  22. B.8
    Sluiting