Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

maandag 12 september 2016

19:30 - 23:00
Locatie

Raadzaal 0.26 (BEL-kantoor)

Voorzitter
F. Hagens
Toelichting

Opzet van de Raadsessie
De Raadsessie is een informerende en voor de raads- en burgerleden beeldvormende bijeenkomst , waar ook burgers en andere belanghebbenden kunnen inspreken.


Opzet van de Raad
Tijdens de raadsvergadering vindt nadere menings- en besluitvorming plaats.

Agendapunten

  1. A.1
    19.30u: Opening vergadering Sessie
  2. A.2

  3. A.3

    Zij die het woord willen voeren kunnen zich daarvoor tot het begin van de vergadering aanmelden bij de griffier (j.debruijn@eemnes.nl).Niet kan worden ingesproken over:
    - besluiten waartegen bezwaar of beroep bij de rechter openstaat of heeft gestaan
    - benoemingen, keuzen, voordrachten of aanbevelingen van personen of
    - onderwerpen waarover een klacht volgens artikel 9:1 van de Algemene wet bestuursrecht is of kan worden ingediend.

  4. A.4

    Inhoud: De raad wordt voorgesteld de besluitenlijsten vast te stellen.

  5. A.5.1

  6. A.5.2

    Inhoud: De raad wordt voorgesteld het benodigde aanvullende krediet beschikbaar te stellen.

  7. A.5.4

    Inhoud: De raad wordt voorgesteld een aanvullende bijdrage beschikbaar te stellen.

  8. A.5.5

    Inhoud: De raad wordt voorgesteld akkoord te gaan met de voorgestelde verwerking van de suppletie en de 16e begrotingswijziging vast te stellen.

  9. A.5.6

    Inhoud: De raad wordt voorgesteld akkoord te gaan om de welstands- en monumenten advisering per 2017 onder te brengen bij de Stichting MooiSticht.

  10. A.5.8

  11. A.5.9

    Inhoud: De raad wordt voorgesteld kennis te nemen van de Zomernota.

  12. A.6
    21.35u: Rondvraag (feitelijke vragen)
  13. A.7
    21.40u: Sluiting
  14. A.7.a

  15. B.1
    21.50u: Opening vergadering Raad
  16. B.2

  17. B.3

    Zij die het woord willen voeren kunnen zich daarvoor tot het begin van de vergadering aanmelden bij de
    griffier j.debruijn@eemnes.nl). Niet kan worden ingesproken over:

    •    besluiten waartegen bezwaar of beroep bij de rechter openstaat of heeft gestaan
      
    • benoemingen, keuzen, voordrachten of aanbevelingen van personen of
    •    onderwerpen waarover een klacht volgens artikel 9:1 van de Algemene wet bestuursrecht is of kan worden ingediend
      
    • onderwerpen waarover een inspreekmogelijkheid in een Ronde of Sessie is geweest of nog zal 
      plaatsvinden
      
    • ingekomen stukken , mededelingen, verslagen en besluitenlijsten
      
  18. B.4

    Inhoud: Raadsleden kunnen mondeling vragen stellen. Het lid dat vragen wil stellen meldt dat tenminste
    24 uur voor de vergadering via de griffier aan de voorzitter. Tijdens het vragen uur kunnen geen moties
    worden ingediend en worden geen interrupties toegelaten

  19. B.5
    22.10u: Onderwerpen uit de Sessie: 1) Krediet in verband met afvalinzameling - 2) Aanvullend krediet in verband met HOV - 3) Informatiebeheer en archivering; vaststellen archiefverordening - 4) Dienstverleningsovereenkomst (DVO) - 5) Suppletie btw 2010 t/m 2015 - 6) Overdracht welstandsadvisering WMMN naar Stichting MooiSticht - 7) Wijziging gemeenschappelijke regeling GGDrU - 8) Controleverklaring en verslag van bevindingen jaarstukken 2015 - 9) Zomernota 2016
  20. B.6

    Inhoud: De raad wordt voorgesteld te besluiten overeenkomstig hetgeen is voorgesteld.
    Er zijn geen ingekomen stukken.

  21. B.6.1

    Inhoud: De raad wordt voorgesteld de geheimhouding van de besluitenlijst van de besloten Ronde van 20 juni jl. te bekrachtigen.

  22. B.7

    Inhoud: De raad wordt voorgesteld de besluitenlijst vast te stellen.

  23. B.8