Ga naar de inhoud van deze pagina Ga naar het zoeken Ga naar het menu
Vorige pagina

Raadsessie & Raad Eemnes

maandag 11 januari 2016

19:30 - 23:00
Locatie

Raadzaal 0.26 (BEL-kantoor)

Voorzitter
P. Sprey
Toelichting

Opzet van de SESSIE
De Raadsessie is een informerende en voor de raads- en burgerleden beeldvormende bijeenkomst , waar ook burgers en andere belanghebbenden kunnen inspreken.

Opzet van de RAAD
Tijdens de raadsvergadering vindt nadere menings- en besluitvorming plaats.

Agendapunten

  1. A.1

  2. A.2

  3. A.3

    Zij die het woord willen voeren kunnen zich daarvoor tot het begin van de vergadering aanmelden bij de griffier (j.debruijn@eemnes.nl).
    Niet kan worden ingesproken over:

    • besluiten waartegen bezwaar of beroep bij de rechter openstaat of heeft gestaan
    • benoemingen, keuzen, voordrachten of aanbevelingen van personen of
    • onderwerpen waarover een klacht volgens artikel 9:1 van de Algemene wet bestuursrecht is of kan worden ingediend
  4. A.4.2

    Inhoud: De raad wordt voorgesteld de Verordening Stimuleringslening Duurzaamheid Bedrijven gemeente Eemnes 2015 vast te stellen.

  5. A.4.3

    Inhoud: De raad wordt voorgesteld in te stemmen met de toevoeging van paragraaf 4.5 in het inkoopbeleid waar het begrip duurzaamheid nader wordt toegelicht.

  6. A.4.4

  7. A.4.5

    Inhoud: De raad wordt voorgesteld budget beschikbaar te stellen voor het digitaliseren van de
    bouwvergunningen van de gemeente Eemnes.

  8. A.5

    Inhoud: De Sessie wordt voorgesteld de besluitenlijsten vast te stellen.

  9. B.1
    Opening vergadering RAAD
  10. B.2

  11. B.3

    Zij die het woord willen voeren kunnen zich daarvoor tot het begin van de vergadering aanmelden bij de griffier (j.debruijn@eemnes.nl). Niet kan worden ingesproken over:

    • besluiten waartegen bezwaar of beroep bij de rechter openstaat of heeft gestaan
    • benoemingen, keuzen, voordrachten of aanbevelingen van personen of
    • onderwerpen waarover een klacht volgens artikel 9:1 van de Algemene wet bestuursrecht is of kan worden ingediend
    • onderwerpen waarover een inspreekmogelijkheid iin een Ronde of Sessie is geweest of nog zal plaatsvinden
      
    •  ingekomen stukken , mededelingen, verslagen en besluitenlijsten
      
  12. B.4

    Inhoud: Raadsleden kunnen mondeling vragen stellen. Het lid dat vragen wil stellen meldt dat tenminste 24 uur voor de vergadering via de griffier aan de voorzitter. Tijdens het vragen uur kunnen geen moties worden ingediend en worden geen interrupties toegelaten.

    • DB stelt vragen over de brief van de heer R. Harsevoort (zie ingekomenstukken)
  13. B.5
    Onderwerpen uit de Sessie: 1) Duurzaamheidslening bedrijven 2) Actualisering inkoopbeleid 3) Wijziging gemeenschappelijke regeling GGD rU 4) Digitalisering bouwdossiers
  14. B.8

    Inhoud: De raad wordt voorgesteld de besluitenlijst vast te stellen